خدمات حسابرسی و اعتباردهی

خدمات حسابرسی فرایندی است که کلیه عملیات های مالی و اسناد مربوط به آنها مورد بازبینی و بررسی و رسیدگی قرار می گیرد تا هر گونه مغایرت و خلا ناشی از نقص مدارک و عملکرد مشخص شده و تدبیری برای آن انجام شود . گاهی حسابرسی به صورت داخلی و توسط کارشناسان خود شرکت انجام گرفته که هدف آن گزارش دهی به مدیران ارشد و جلوگیری از هدر رفت منابع و دارایی ها و نیز برنامه ریزی های مالی بوده و نتایج ان به بیرون سازمان هم درز نمی کند که اصطلاحا به ان حسابرسی داخلی می گویند و عموما هر سه ماه یکبار انجام میشود البته برخی از شرکتها این کار را شش ماه یکبار یا سالانه هم انجام می دهند.

افرادی که برای انجام این کار گمارده میشوند باید تخصص کافی در این خصوص را داشته و به اصول و استاندارد های آن اشراف کافی داشته باشند . حسابرسان داخلی باید مانند حسابرسان خاجی کاملا مستقل بوده و آزادی ارائه رای خود را داشته باشند و بهتر است یک واحد جداگانه در سازمان بوده و مستقیما زیر نظر مدیران ارشد یا مدیر عامل و سهامدار اصلی مکار کنند تا هیچگونه فشاری بر آنها برای ارائه اطلاعات وارد نشود .

اما حسابرسی خارجی به دستور سازمان های نظارتی مربوطه انجام گرفته و باید توسط کارشناسان حسابرسی خارجی که از موسسات خدمات مالی انتخاب میشوند انجام شود این فرایند به منظور ارائه گزارش به ارگان های مربوطه و نیز به هیت مدیره و سهام داران انجام شده و حتما باید توسط موسسات حسابداری مورد تایید سازمان مربوطه انجام شود .

حسابرسی خارجی به جهت و اهداف مختلفی انجام میشود اما مهمترین هدف در انجام این فرایند بررسی عملکرد مالی شرکت ها و ارائه گزارشات لازم به بانکها و ارگان های مربوطه است.

داریا بهروش با در اختیار داشتن یک تیم مجرب و حرفه ای حسابرسی و حسابداری می تواند کلیه خدمات جامعی را در این زمینه برای مشتریان خود انجام دهد برخی خدماتی که توسط این شرکت ارائه میشود شامل :

  • خدمات حسابرسی صورتهای مالی سالانه و میان دوره ای
  • بررسی اجمالی صورتهای مالی
  • خدمات حسابرسی ویژه
  • خدمات حسابرسی مالیاتی

خدمات مرتبط با خدمات حسابرسی و اعتباردهی

خدماتی که در حوزه خدمات حسابرسی و اعتباردهی به شما ارائه می شود

.